Veelgestelde vragen

Museum

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn in de juli en augustus elke dag open van 09:30 tot 18:00.

Kunnen wij bij Space Expo parkeren?

Ja, u kunt gratis op ons parkeerterrein parkeren.

Mag ik naar binnen met mijn Museumkaart?

Ja, alle Museum(jaar)kaarthouders kunnen kosteloos naar binnen. Wel moet u een kaartje van te voren reserveren. Ook verkopen wij de Museumkaart bij de kassa.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?

Ja, je kunt bij de kassa van Space Expo met je pinpas een Museumkaart kopen waarmee je direct gratis toegang hebt. Het is echter in de COVID-19 periode wel nodig om al vooraf (online) een (gratis) ticket voor het museum te boeken en een tijdslot te reserveren. Ook raden we je aan om de Museumkaart vooraf online te kopen, zie hiervoor de website van Museumkaart.

Hebben jullie een gift shop?

Ja, die hebben wij in onze foyer.

Is er Horeca?

Er staat een stoere foodtruck met koffie, frisdrank, sandwiches en poffertjes op het terras van Space Expo.

Bieden jullie tijdens de vakantie een speciaal programma of activiteiten aan?

Uiteraard, deze staan vermeld op onze website.

Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn om naar Space Expo te komen?

Wij adviseren een leeftijd vanaf 4 jaar.

Hoe oud moet mijn kind zijn om de Space Shuttle naar ESA ESTEC te nemen?

Kinderen moeten 9 jaar of ouder zijn. (Let op: de Space Shuttle rijdt de komende tijd niet)

Mag ik met mijn kinderwagen het museum in?

Ja, de kinderwagen mag mee. Er is een eenrichtingsroute waarbij de buggy gemakkelijk kan worden opgetild. Dit is voor zwaardere kinderwagens wat lastiger. Kinderen onder de 3 jaar hebben gratis toegang tot het museum. Het is echter wel verplicht om ook voor hen een (gratis) ticket en tijdslot te reserveren. Je vindt hiervoor een speciaal ticket op de ticketpagina.

Zijn honden toegestaan bij Space Expo?

Nee, alleen geleidenhonden zijn toegestaan bij Space Expo.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek, wat nu?

Neem contact met ons op en dan kijken wij of uw item gevonden is.

Heeft Space Expo airconditioning?

In de foyer is airco aanwezig. In de tentoonstellingsruimte is een zomerinstallatie. Dit houdt in dat het er wel warm kan worden.

Wanneer is het rustig of druk?

Space Expo is het drukst in de schoolvakanties en tijdens feestdagen. Als je Space Expo wilt bezoeken als het rustiger is, kom dan aan het begin van de dag om 10.00 uur of aan het einde van de dag na 15.00 uur. Doordeweeks kunnen er in de ochtend grote groepen scholieren in het museum rondlopen.

Heeft u educatief materiaal om te versturen naar scholen?

Nee, helaas bieden wij geen educatief of promotiemateriaal aan behalve de lespakketten.

Missie in het Museum

Is de 'Missie in het museum' in meerdere talen?

Ja, tijdens de missie wordt er in het Nederlands gesproken en is er Engelse en Duitse ondertiteling.

Hoe lang duurt de 'Missie in het museum'?

De eenrichtingsroute duurt 1 uur.

Is Andre Kuipers er ook echt?

Nee, bezoekers worden door André Kuipers en Sander Koenen virtueel geleid langs de pronkstukken van Space Expo. Bij elk pronkstuk wordt een spannend en persoonlijk verhaal verteld.

Tickets

Kan ik aan de balie of telefonisch een tijdslot reserveren?

Helaas kun je tijdens de COVID-19 periode alleen vooraf online een ticket met datum en tijdslot reserveren. Wij volgen hierin het protocol van de Museumvereniging. Het is niet mogelijk een telefonische reservering te maken. Lukt het niet een online ticket te kopen? Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 020 - 244 28 77.

Moet ik ook online een ticket boeken als ik een Museumkaart of kortingspas heb?

Ja, bezoekers die in het bezit zijn van een Museumkaart, CJP, vriendenkaart, ESA-badge of een voucher moeten in deze periode ook een online ticket met tijdslot reserveren. Je vindt deze speciale tickets op de ticketpagina. Vergeet niet je (kortings)pas mee te nemen naar het museum wanneer je de tentoonstelling komt bezoeken. Ook deze pas moet verplicht gescand worden.

Wat doe ik met een geldig entreebewijs/ticket van Space Expo van vóór de COVID-19 periode?

Je bent uiteraard nog steeds van harte welkom met dit entreebewijs. Het moet echter wel worden omgewisseld voor een online ticket met een datum en tijdslot. Neem hiervoor contact op met Space Expo via info@space-expo.nl of telefoonnummer 071-200 1400 (bereikbaar tijdens kantooruren).

Ik heb een ticket gekocht maar ik heb nu toch griepachtige verschijnselen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het gezin/gezelschap. Wij geven geen geld terug, maar je kunt wel een nieuwe datum met tijdslot reserveren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Global Ticket via 020 - 244 28 77 of support@globalticket.nl.

Ervaar je problemen bij het kopen van een online ticket?

Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 020 - 244 28 77.

Ik ben met gezin van zes personen, maar ik kan maar 5 tickets bestellen, kan ik toch met zes naar binnen?

Ja dat kan. Het is technisch alleen mogelijk om online 5 tickets per tijdslot te kopen. Als de 6e persoon bij het huishouden hoort kan er bij aankomst, aan de balie met pin, een extra ticket bijgekocht worden. Dit is geen enkel probleem. Ook kunnen er twee, drie, vier of vijf tickets extra bij worden gekocht. Zolang het gezelschap maar één huishouden is. Per tijdslot mogen er maximaal 10 mensen naar binnen.

Rolstoelvriendelijk

Is Space Expo rolstoelvriendelijk?

Tijdens de COVID-19 periode wordt een eenrichtingsroute gelopen. Deze route is daarom niet geheel rolstoel toegankelijk. Wil je toch met je rolstoel naar Space Expo komen en neem je genoegen met een niet volledige route? Neem dan eerst contact op met Space Expo, via 071 – 2001400.

Heeft Space Expo een rolstoel beschikbaar?

Ja, er is één rolstoel beschikbaar. Om er zeker van te zijn dat de rolstoel beschikbaar is, adviseren wij de rolstoel van tevoren te reserveren.