Nederlands Engels Duits Frans
  • Dinsdag tot en met zondag:
    10:00 - 17:30 uur

    Tijdens schoolvakanties en feestdagen ook open op maandag.

Veelgestelde vragen

Museum

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn dinsdag tot en met zondag open van 10:00 tot 17:30. In de schoolvakanties zijn open maandag tot en met zondag van 9:30 tot 18:00.

Kunnen wij bij Space Expo parkeren?

Ja, u kunt gratis op ons parkeerterrein parkeren.

Hebben jullie een gift shop?

Ja, die hebben wij in onze foyer.

Is er Horeca?

Momenteel (ivm met de COVID-19 maatregelingen) is er geen horeca.

Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn om naar Space Expo te komen?

Wij adviseren een leeftijd vanaf 4 jaar.

Hoe oud moet mijn kind zijn om de Space Shuttle naar ESA ESTEC te nemen?

Kinderen moeten 9 jaar of ouder zijn. (Let op: de Space Shuttle rijdt, in verband met COVID-19, de komende tijd niet)

Mag ik met mijn kinderwagen het museum in?

Ja, de kinderwagen mag mee. Er is een eenrichtingsroute waarbij de buggy gemakkelijk kan worden opgetild. Dit is voor zwaardere kinderwagens wat lastiger. Kinderen onder de 3 jaar hebben gratis toegang tot het museum. Het is echter wel verplicht om ook voor hen een (gratis) ticket en tijdslot te reserveren. Je vindt hiervoor een speciaal ticket op de ticketpagina.

Zijn honden toegestaan bij Space Expo?

Nee, alleen geleidenhonden zijn toegestaan bij Space Expo.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek, wat nu?

Neem contact met ons op en dan kijken wij of uw item gevonden is.

Heeft Space Expo airconditioning?

In de foyer is airco aanwezig. In de tentoonstellingsruimte is een zomerinstallatie. Dit houdt in dat het er wel warm kan worden.

Wanneer is het rustig of druk?

Space Expo is het drukst in de schoolvakanties en tijdens feestdagen. Als je Space Expo wilt bezoeken als het rustiger is, kom dan aan het begin van de dag om 10.00 uur of aan het einde van de dag na 15.00 uur. Doordeweeks kunnen er in de ochtend grote groepen scholieren in het museum rondlopen.

Heeft u educatief materiaal om te versturen naar scholen?

Nee, helaas bieden wij, behalve de lespakketten, geen educatief of promotiemateriaal aan. Op ESERO.nl kunt u lesmateriaal vinden.

Missie in het Museum

Is de 'Missie in het museum' in meerdere talen?

Ja, tijdens de missie wordt er in het Nederlands gesproken en is er Engelse en Duitse ondertiteling.

Hoe lang duurt de 'Missie in het museum'?

De eenrichtingsroute duurt 1 uur. Na de Missie in het Museum kunt u niet terug de tentoonstellingsruimte in.

Is Andre Kuipers er ook echt?

Nee, bezoekers worden door André Kuipers en Sander Koenen virtueel geleid langs de pronkstukken van Space Expo. Bij elk pronkstuk wordt een spannend en persoonlijk verhaal verteld.

Museumkaart

Mag ik naar binnen met mijn Museumkaart?

Ja, alle Museum(jaar)kaarthouders kunnen kosteloos naar binnen. Wel moet u een kaartje van te voren reserveren.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?

Ja, je kunt bij de kassa van Space Expo met je pinpas een Museumkaart kopen waarmee je direct gratis toegang hebt (zolang de voorraad strekt).

Als ik terplekke een Museumkaart wil kopen, hoe moet ik dan reserveren?

In de COVID-19 periode is het nodig om van te voren te reserveren. Via de ticket optie Museumkaart Volwassenen of Museumkaart Kind reserveert u alvast een tijdslot, ook als u de Museumkaart nog moet kopen. De Museumkaart koopt u dan bij de kassa.

Tickets

Kan ik ter plekke een kaartje kopen?

Helaas is ter plekke een kaartje kopen niet mogelijk door de aangepaste COVID-19 maatregelingen. Er moet vooraf gereserveerd worden.

Kan ik aan de balie of telefonisch een tijdslot reserveren?

Helaas kun je tijdens de COVID-19 periode alleen vooraf online een ticket met datum en tijdslot reserveren. Wij volgen hierin het protocol van de Museumvereniging. Het is niet mogelijk een telefonische reservering te maken.

Moet ik ook online een ticket boeken als ik een Museumkaart of kortingspas heb?

Ja, bezoekers die in het bezit zijn van een Museumkaart, CJP, vriendenkaart, ESA-badge of een voucher moeten in deze periode ook een online ticket met tijdslot reserveren. Je vindt deze speciale tickets op de ticketpagina. Vergeet niet je (kortings)pas mee te nemen naar het museum wanneer je de tentoonstelling komt bezoeken. Ook deze pas moet verplicht gescand worden. Zonder pas betaal je de volle entreeprijs.

Wat doe ik met een geldig entreebewijs/ticket van Space Expo van vóór de COVID-19 periode?

Je bent uiteraard nog steeds van harte welkom met dit entreebewijs. Het moet echter wel worden omgewisseld voor een online ticket met een datum en tijdslot. U kunt uw oude tickets sturen naar info@space-expo.nl. Na ontvangst krijgt u een kortingscode waarmee u op onze nieuwe ticketpagina uw tickets kan bestellen.

Ik heb een ticket gekocht maar ik heb nu toch griepachtige verschijnselen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het gezin/gezelschap. Wij geven geen geld terug, maar je kunt wel een nieuwe datum met tijdslot reserveren. U kunt zelf u ticket omboeken of via de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011 (keuzemenu 2).

Ervaar je problemen bij het kopen van een online ticket?

Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011 (keuzemenu 2).

Wij zijn een huishouden van acht personen, maar ik kan maar 6 tickets bestellen, kan ik toch met acht personen naar binnen?

Ja dat kan. Je kunt echter per bestelling maar 6 tickets kopen. Per tijdsslot kunnen er maximaal 12 personen naar binnen. Je kunt daarom het beste na je eerste bestelling nog een tweede bestelling op hetzelfde tijdsslot plaatsen. Wil je er zeker van zijn dat deze plekken nog beschikbaar zijn? Bel dan de Global Ticket klantenservice 071 - 220 6011 (keuzemenu 2).

Ik ben niet op tijd voor het begin van mijn tijdslot. Wat moet ik doen?

Wij vragen je om je voor aanvang van het gekozen tijdslot op je ticket te melden. Indien je het tijdslot onverhoopt niet haalt, neem dan contact op met Space Expo (071 - 200 1400).

Ik heb een ticket gekocht en wil deze nu annuleren, is dat mogelijk?

Er is helaas geen mogelijkheid tot restitutie van gekochte tickets. Wel kunt u uw ticket zelf omboeken en wijzigen naar een andere datum en tijdstip.

Rolstoelvriendelijk

Is Space Expo rolstoelvriendelijk?

Tijdens de COVID-19 periode wordt een eenrichtingsroute gelopen. Deze route is daarom niet geheel rolstoel toegankelijk. Wil je toch met je rolstoel naar Space Expo komen en neem je genoegen met een niet volledige route? Neem dan eerst contact op met Space Expo, via 071 – 200 1400.

Heeft Space Expo een rolstoel beschikbaar?

Ja, er is één rolstoel beschikbaar. Om er zeker van te zijn dat de rolstoel beschikbaar is, adviseren wij de rolstoel van tevoren te reserveren.