Covid-19

Welkom in Space Expo!

Wij hebben veel RUIMTE, ook tijdens de COVID-19 periode

Natuurlijk zorgen wij ervoor dat je Space Expo zorgeloos en veilig kunt bezoeken! Via een vaste veilige COVID-19 proof route doe je mee aan een Missie in het Museum. Onderweg is er genoeg tijd en ruimte om afstand te houden van andere bezoekers. Zo ben je even compleet weg van de aarde en kun je volop genieten van de ruimte en de ruimtevaart.

Wij vragen je:

Voor een veilig en aangenaam museumbezoek houdt Space Expo zich aan de regels van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging. Hieronder lees je wat dit voor jou betekent:

  • Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het huishouden.
  • De garderobe en de kluisjes zijn deze zomer dicht. Je kunt daarom je jas het beste in de auto laten liggen.
  • Houd overal 1,5 meter afstand (ook buiten).
  • Volg de instructies op de borden en de instructies van onze medewerkers.
  • Was je handen vóór en na je bezoek, gebruik onze desinfectie dispensers, hoest en nies in je elleboog.
  • Lees je ticket goed door. Hierop staat belangrijke informatie over je museumbezoek en de maatregelen die wij treffen rondom COVID-19.
  • Check voorafgaand aan je bezoek onze website voor de laatste stand van zaken met betrekking tot de maatregelen die wij treffen in het museum.

Dank voor je medewerking en heel veel plezier bij Space Expo! Meer weten? Bekijk onze uitgebreide maatregelen & veel gestelde vragen (zie hieronder).

Welkom

Parkeren

Kom je met de auto, dan kun je deze parkeren op de gratis parkeerplaats van Space Expo. Volg de instructies van onze medewerkers.

Garderobe

De garderobe en de kluisjes zijn deze zomer dicht. Je kunt daarom je jas het beste in de auto laten liggen.

Je missie start exact om…

Online tickets & tijdslots

Space Expo gaat begin juli 2020 open. Om een veilig museumbezoek te garanderen, is het alleen mogelijk om vooraf online je bezoek te reserveren voor een specifieke datum met tijdslot. Ook de betaling kan alleen online gedaan worden. Heb je een Museumkaart of een kind onder de drie jaar (gratis entree)? Dan moet je toch een tijdslot reserveren, zodat wij controle houden over het aantal mensen in ons museum.

Exacte missietijd

Net als bij echte ruimtevaartmissies is de tijd die op je ticket staat vermeld de exacte tijd waarop je Missie in het Museum start. In verband met de COVID-19-maatregelen moeten wij hier streng op toezien. Zorg daarom dat je je maximaal 15 minuten en minimaal 10 minuten van tevoren meldt bij de entree van Space Expo. Eenmaal in de Expo volg je een vaste route die in totaal 60 minuten duurt. We werken met een eenrichtingsroute door het museum.

Ruimte genoeg!

Maximaal aantal bezoekers

Space Expo beschikt over 1000 vierkante meter publieksruimte. De Expo beslaat ruim 600 vierkante meter. Wij laten daarom maximaal 60 bezoekers of kleine gezelschappen (mensen die behoren tot één huishouden) tegelijk in de Expo toe. We houden hiermee rekening met 1,5 meter afstand en één bezoeker of gezelschap per 10 vierkante meter vloeroppervlak.

Geen groepen en excursies

Er zijn voorlopig helaas geen rondleidingen of groepsbezoeken mogelijk. De optionele excursie naar ESA ESTEC met de Space Shuttle kan daarom ook voorlopig niet geboekt worden.

Extra hygiëne

Space Expo zorgt gedurende de dag voor extra schoonmaakrondes. De plekken die veel worden aangeraakt, zoals deurklinken en leuningen, worden extra gereinigd. Er is zeep en desinfecterende handgel beschikbaar voor onze bezoekers.

De toiletruimten zijn toegankelijk voor 1 persoon per keer of voor bezoekers die samen een huishouden delen. Wij maken ook hier extra vaak schoon. Ook kunt u – indien gewenst – hier zelf extra desinfecteren.

Rondom Space Expo

Horeca

Onze horecagelegenheid is deze zomer verplaatst naar buiten. Hier vind je een foodtruck met heerlijke koffie, drankjes, poffertjes, wraps en meer. Je kunt deze buiten op ons terras nuttigen. Houd ook hier rekening met 1,5 meter afstand. Ga alleen aan een tafel zitten met je eigen gezelschap.

Space shop

Onze Space Shop is aangepast zodat er veilig kan worden gewinkeld. Je kunt hier alleen pinnen.

Veel gestelde vragen (FAQ’s)

Ik ben een huishouden van acht personen, maar ik kan maar 7 tickets bestellen, kan ik toch met acht naar binnen?

Ja dat kan. Het is technisch alleen mogelijk om online 7 tickets per tijdslot te kopen. Als de 8e persoon bij het huishouden hoort kan er bij aankomst, aan de balie met pin, een extra ticket bijgekocht worden. Dit is geen enkel probleem. Ook kunnen er twee of drie tickets extra bij worden gekocht. Zolang het gezelschap maar één huishouden is. Per tijdslot mogen er maximaal 10 mensen naar binnen.

Moet ik ook online een ticket boeken als ik een Museumkaart of kortingspas heb?

Ja, bezoekers die in het bezit zijn van een Museumkaart, CJP, vriendenkaart, ESA-badge of een voucher moeten in deze periode ook een online ticket met tijdslot reserveren. Je vindt deze speciale tickets op de ticketpagina. Vergeet niet je (kortings)pas mee te nemen naar het museum wanneer je de tentoonstelling komt bezoeken. Ook deze pas moet verplicht gescand worden.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?

Ja, je kunt bij de kassa van Space Expo met je pinpas een Museumkaart kopen waarmee je direct gratis toegang hebt. Het is echter in de COVID-19 periode wel nodig om al vooraf (online) een (gratis) ticket voor het museum te boeken en een tijdslot te reserveren. Ook raden we je aan om de Museumkaart vooraf online te kopen, zie hiervoor de website van Museumkaart.

Wat doe ik met een geldig entreebewijs/ticket van Space Expo van vóór de COVID-19 periode?

Je bent uiteraard nog steeds van harte welkom met dit entreebewijs. Het moet echter wel worden omgewisseld voor een online ticket met een datum en tijdslot. Neem hiervoor contact op met Space Expo via info@space-expo.nl of telefoonnummer 071 - 200 1400 (bereikbaar tijdens kantooruren).

Kan ik aan de balie of telefonisch een tijdslot reserveren?

Helaas kun je tijdens de COVID-19 periode alleen vooraf online een ticket met datum en tijdslot reserveren. Wij volgen hierin het protocol van de Museumvereniging. Het is niet mogelijk een telefonische reservering te maken. Lukt het niet een online ticket te kopen? Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011.

Ervaar je problemen bij het kopen van een online ticket?

Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011.

Is Andre Kuipers er ook echt?

Nee, bezoekers worden door André Kuipers en Sander Koenen virtueel geleid langs de pronkstukken van Space Expo. Bij elk pronkstuk wordt een spannend en persoonlijk verhaal verteld.

Mag ik met mijn kinderwagen het museum in?

Ja, de kinderwagen mag mee. Er is een eenrichtingsroute waarbij de buggy gemakkelijk kan worden opgetild. Dit is voor zwaardere kinderwagens wat lastiger. Kinderen onder de 3 jaar hebben gratis toegang tot het museum. Het is echter wel verplicht om ook voor hen een (gratis) ticket en tijdslot te reserveren. Je vindt hiervoor een speciaal ticket op de ticketpagina.

Ik heb een ticket gekocht maar ik heb nu toch griepachtige verschijnselen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het gezin/gezelschap. Wij geven geen geld terug, maar je kunt wel een nieuwe datum met tijdslot reserveren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011 of support@globalticket.nl.

Is Space Expo rolstoelvriendelijk?

Tijdens de COVID-19 periode wordt een eenrichtingsroute gelopen. Deze route is daarom niet geheel rolstoel toegankelijk. Wilt u toch met uw rolstoel naar Space Expo komen en neemt u genoegen met een niet volledige route? Neem dan eerst contact op met Space Expo, via 071 – 200 1400.

Is er Horeca?

Er staat een stoere foodtruck met koffie, frisdrank, sandwiches en poffertjes op het terras van Space Expo.