Nederlands Engels Duits Frans
  • Dinsdag tot en met zondag:
    10:00 - 17:30 uur

    Tijdens schoolvakanties en feestdagen ook open op maandag.

Covid-19

Welkom in Space Expo!

Wij hebben veel RUIMTE, ook tijdens de COVID-19 periode

Natuurlijk zorgen wij ervoor dat je Space Expo zorgeloos en veilig kunt bezoeken! Via een vaste veilige COVID-19 proof route doe je mee aan de Missie in het Museum. Space Expo is een museum en daarmee een zogenaamde 'doorstroomlocatie'. Wij beschikken over 1000 vierkante meter publieksruimte. De Expo beslaat ruim 600 vierkante meter. Wij werken met tijdsloten en we zien toe op een goede doorstroom. We houden hiermee rekening met 1,5 meter afstand en één bezoeker of gezelschap per 10 vierkante meter vloeroppervlak.

Wij vragen je:

Voor een veilig en aangenaam museumbezoek houdt Space Expo zich aan de regels van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging. Hieronder lees je wat dit voor jou betekent:

  • Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het huishouden.
  • De garderobe en de kluisjes zijn dicht. Je kunt daarom je jas het beste in de auto laten liggen.
  • Houd overal 1,5 meter afstand (ook buiten).
  • Volg de instructies op de borden en de instructies van onze medewerkers.
  • Was je handen vóór en na je bezoek, gebruik onze desinfectie dispensers, hoest en nies in je elleboog.
  • Lees je ticket goed door. Hierop staat belangrijke informatie over je museumbezoek en de maatregelen die wij treffen rondom COVID-19.
  • Check voorafgaand aan je bezoek onze website voor de laatste stand van zaken met betrekking tot de maatregelen die wij treffen in het museum.
  • Bij Space Expo is het dragen van een mondkapje verplicht voor bezoekers vanaf 13 jaar. Vergeet dus niet je mondkapje mee te nemen.
  • In verband met de aangescherpte maatregelen kunnen onze tickets vanaf 29/09 alleen online worden gekocht.

Dank voor je medewerking en heel veel plezier bij Space Expo! Meer weten? Lees hieronder de uitgebreidere beschrijving van de maatregelen.

Welkom

Parkeren

Kom je met de auto, dan kun je deze parkeren op de gratis parkeerplaats van Space Expo. Volg de instructies van onze medewerkers.

Garderobe

De garderobe en de kluisjes zijn dicht. Je kunt daarom je jas het beste in de auto laten liggen.

Je missie start exact om…

Online tickets & tijdslots

Om een veilig museumbezoek te garanderen, is het alleen mogelijk om vooraf online je bezoek te reserveren voor een specifieke datum met tijdslot. Ook de betaling kan alleen online gedaan worden. Heb je een Museumkaart of een kind onder de drie jaar (gratis entree)? Dan moet je toch een tijdslot reserveren, zodat wij controle houden over het aantal mensen in ons museum.

Exacte missietijd

Net als bij echte ruimtevaartmissies is de tijd die op je ticket staat vermeld de exacte tijd waarop je Missie in het Museum start. In verband met de COVID-19 maatregelen moeten wij hier streng op toezien. Zorg daarom dat je je maximaal 15 minuten en minimaal 10 minuten van tevoren meldt bij de entree van Space Expo. Eenmaal in de Expo volg je een vaste route die in totaal 60 minuten duurt. We werken met een eenrichtingsroute door het museum.

Wijziging tentoonstelling Space Expo

Wij bieden onze bezoekers een zeer veilig COVID-19 proof programma. Dit houdt in dat niet alle ruimtes en onderdelen van het museum kunnen worden gebruikt. Bepaalde touchscreens of andere interactieve elementen zijn, uit voorzorg en in verband met de hygiëne maatregelen, niet allemaal actief of toegankelijk. Veiligheid staat in deze periode bij Space Expo boven alles. Het programma Missie in het Museum biedt echter heel veel andere leuke en nieuwe elementen. Alleen op deze manier kunnen wij u DE RUIMTE blijven geven. Wij rekenen op uw begrip.

Ruimte genoeg!

Maximaal aantal bezoekers

Space Expo is een museum en daarmee een zogenaamde 'doorstroomlocatie'. Wij beschikken over 1000 vierkante meter publieksruimte. De Expo beslaat ruim 600 vierkante meter. Wij werken met tijdsloten en we zien toe op een goede doorstroom. We houden hiermee rekening met 1,5 meter afstand en één bezoeker of gezelschap per 10 vierkante meter vloeroppervlak.

Maximaal twee huishoudens per tijdsslot

Om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen worden bij Space Expo maximaal twee huishoudens per tijdslot verkocht. Indien u voor meer dan één persoon boekt, dient u allemaal tot hetzelfde huishouden te behoren. Wilt u met meer dan één huishouden komen? Dan dient u per huishouden een eigen tijdslot te boeken.

Geen groepen en excursies

Er zijn voorlopig helaas geen rondleidingen of groepsbezoeken mogelijk. De optionele excursie naar ESA ESTEC met de Space Shuttle kan daarom ook voorlopig niet geboekt worden. Kinderfeestjes zijn wel weer mogelijk.

Extra hygiëne

Space Expo zorgt gedurende de dag voor extra schoonmaakrondes. De plekken die veel worden aangeraakt, zoals deurklinken en leuningen, worden extra gereinigd. Er is zeep en desinfecterende handgel beschikbaar voor onze bezoekers.

De toiletruimten zijn toegankelijk voor 1 persoon per keer of voor bezoekers die samen een huishouden delen. Wij maken ook hier extra vaak schoon. Ook kunt u – indien gewenst – hier zelf extra desinfecteren.

Mondkapjes

Bij Space Expo is het dragen van een mondkapje verplicht voor bezoekers vanaf 13 jaar. Vergeet dus niet je mondkapje mee te nemen.

Rondom Space Expo

Space shop

Onze Space Shop is aangepast zodat er veilig kan worden gewinkeld. Je kunt hier alleen pinnen.

Tickets

Kan ik ter plekke een kaartje kopen?

Helaas is ter plekke een kaartje kopen niet mogelijk door de aangepaste COVID-19 maatregelingen. Er moet vooraf gereserveerd worden.

Kan ik aan de balie of telefonisch een tijdslot reserveren?

Helaas kun je tijdens de COVID-19 periode alleen vooraf online een ticket met datum en tijdslot reserveren. Wij volgen hierin het protocol van de Museumvereniging. Het is niet mogelijk een telefonische reservering te maken. Lukt het niet een online ticket te kopen? Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011.

Moet ik ook online een ticket boeken als ik een Museumkaart of kortingspas heb?

Ja, bezoekers die in het bezit zijn van een Museumkaart, CJP, vriendenkaart, ESA-badge of een voucher moeten in deze periode ook een online ticket met tijdslot reserveren. Je vindt deze speciale tickets op de ticketpagina. Vergeet niet je (kortings)pas mee te nemen naar het museum wanneer je de tentoonstelling komt bezoeken. Ook deze pas moet verplicht gescand worden. Zonder pas betaal je de volle entreeprijs.

Wat doe ik met een geldig entreebewijs/ticket van Space Expo van vóór de COVID-19 periode?

Je bent uiteraard nog steeds van harte welkom met dit entreebewijs. Het moet echter wel worden omgewisseld voor een online ticket met een datum en tijdslot. Neem hiervoor contact op met Space Expo via info@space-expo.nl of telefoonnummer 071 - 200 1400 (bereikbaar tijdens kantooruren).

Ik heb een ticket gekocht maar ik heb nu toch griepachtige verschijnselen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het gezin/gezelschap. Wij geven geen geld terug, maar je kunt wel een nieuwe datum met tijdslot reserveren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011 of support@globalticket.nl.

Ervaar je problemen bij het kopen van een online ticket?

Neem dan contact op met de klantenservice van Global Ticket via 071 - 220 6011.

Wij zijn een huishouden van acht personen, maar ik kan maar 6 tickets bestellen, kan ik toch met acht personen naar binnen?

Ja dat kan. Je kunt echter per bestelling maar 6 tickets kopen. Per tijdsslot kunnen er maximaal 12 personen naar binnen. Je kunt daarom het beste na je eerste bestelling nog een tweede bestelling op hetzelfde tijdsslot plaatsen. Wil je er zeker van zijn dat deze plekken nog beschikbaar zijn? Bel dan onze klantenservice 071 - 220 6011.

Ik ben niet op tijd voor het begin van mijn tijdslot. Wat moet ik doen?

Wij vragen je om je voor aanvang van het gekozen tijdslot op je ticket te melden. Indien je het tijdslot onverhoopt niet haalt, neem dan contact op met Space Expo (071 - 200 1400).

Ik heb een ticket gekocht en wil deze nu annuleren, is dat mogelijk?

Er is helaas geen mogelijkheid tot restitutie van gekochte tickets. Wel kunt u uw ticket omboeken en wijzigen naar een andere datum en tijdstip. Neem hiervoor contact op met Global Ticket via support@globalticket.nl, via whatsapp link 020 244 2877, of via telefoonnummer 071 - 220 6011.